Миколаївський ЗДО "Журавлик", Миколаївське
Миколаївська область, Миколаївський район

Результати моніторингу якості освіти

Що таке якісна дошкільна освіта

https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2021/14.01/numo/dshkilnoi-osvitibatki.pdf

ECERS-3: шкала оцінювання якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти

http://mon.gov.ua/ua/osvita/doshkilna-osvita/ecers-shkala-ocinyuvannya-seredovisha-rannogo-ditinstva

 

 

Довідка

про проведення моніторингового дослідження рівня сформованості життєвих компетентностей

дітей старшого дошкільного віку та якісної підготовки до навчання в школі в  2022-2023 н.р.

 Відповідно до ст.7 Закону України «Про дошкільну освіту»,  “Щодо забезпечення  наступності  дошкільної та початкової освіти.”(Лист  МОН  України від 19.04.2018 №1/9-249); “Деякі питання організації виховного процесу у 2020/2021 н/р щодо формування у  дітей  та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок”   (Лист МОН України  від № 1/9-385 від 20.07. 2020 року); інструктивно-методичних рекомендацій МОН від 06.11.2015,№ 1/9- 535 «Щодо визначення рівня  розвитку дитини старшого дошкільного віку за допомогою кваліметричної моделі», спрямовуючи освітній процес на реалізацію вимог Базового компонента дошкільної освіти (Державного стандарту дошкільної освіти), програми розвитку дитини дошкільного віку «Дитина» та їх наступність зі стандартами початкової школи, з метою забезпечення якісного рівня підготовки дітей до навчання в школі.

Відповідно до річного плану роботи ЗДО на  2022-2023 навчальний рік, з метою визначення рівня сформованості знань, умінь і навичок дітей старшого дошкільного віку при переході на наступну сходинку життя  – школу  в   дошкільному закладі протягом квітня – травня місяців 2023р. проведено моніторингове дослідження рівня сформованості життєвих компетентностей  дітей старшого дошкільного віку.

Перевірка рівня сформованості життєвих компетентностей дітей старшого дошкільного віку охоплювала наступні питання:

– аналіз рівня засвоєння програмових вимог вихованцями старшого дошкільного віку;

– відповідність рівня знань дітей вимогам Базового компоненту дошкільної освіти, програми розвитку дітей дошкільного віку «Дитина»;

– підвищення якості навчально-виховного процесу відповідно до потреб сьогодення.

– оцінювання стану системи освіти відповідно до завдань державної політики в галузі освіти;

– залучення  батьківської  громадськості до процесу поліпшення якості освіти ЗДО.

Питання підготовки дітей до школи  завжди було  пріоритетним у  дошкільній освіті. Ще більшого значення воно набуло  з внесенням змін  до закону  України   «Про дошкільну освіту» від 05 09. 2017р  № 2145-VІІІ., а саме    із запровадженням   обов’язкової  дошкільної освіти дітей п’ятирічного віку та  “Щодо забезпечення  наступності  дошкільної та початкової освіти.”(Лист  МОН  України від 19.04.2018 №1/9-249);

Розвиток особистості дошкільника  був і залишається основним напрямком  освітньої роботи  – багатовекторним за своїм  творчим   потенціалом.

Проте, сучасна система дошкільної освіти вимагає не тільки оновлення змісту її відповідно до суспільних запитів, потреб інноваційного розвитку науки , а й запровадження сучасних засобів розвитку навчання і виховання, переосмислення розвивальних, виховних і навчальних  завдань,  використання особистісно – орієнтованого підходу до розвитку кожної дитини, впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду роботи, новітніх технологій виховання та навчання.

Однією з важливих умов реалізації завдань є достатній професійний рівень вихователя, який виконує замовлення держави,  батьків щодо здобуття дошкільної освіти дитиною дошкільного віку.

З дітьми старшого дошкільного віку  2022-2023н.р. працювали  досвідчені педагоги з достатнім стажем роботи; Васильєва Г.М.та Мулик Г.В. (педагоги  мають   – І кваліфікаційну категорію, Всі  педагоги  вчасно проходять курсову перепідготовку; беруть участь у методичній роботі ЗДО та відділу освіти молоді та спорту Шевченківської сільської ради.

У дошкільному закладі організовувались різні форми та види методичної роботи для професійного зростання всіх педагогічних працівників не  зважаючи на повномасштабне вторгнення російської федерації на територію нашої країни  освітній процес проводився в умовах онлайв через засоби інформаційної комунікації.

Оцінка рівня засвоєння дітьми програмових вимог проведена на основі систематичних спостережень за освітньо – виховним процесом у групах, аналізу діяльності дітей на ZOOM заняттях, результатів предметно-практичної діяльності у повсякденному житті дошкільників.

В дошкільному навчальному закладі  в 2022-2023 н.р. функціонувала 1 групи старшого дошкільного віку загального розвитку в яких виховувалося  21   дитина.

Вся навчально-виховна робота  в закладі проводилась  з дотриманням умов , за яких можна досягти  визначеного обов’язкового  рівня освіченості, вихованості та розвиненості  дитини в спільній єдності зусиль педагогів та батьків вихованців.

Педагоги закладу організовували освітньо – виховний процес таким чином, щоб максимально активізувати діяльності дитини в пізнанні навколишнього світу, реалізації її творчих задумів  та мрій.

Високий рівень організації роботи педагогів сприяв засвоєнню дітьми програмового матеріалу, сформував готовність дітей до систематичного навчання та шкільного життя.

Освітній процес із старшими дошкільниками забезпечували  педагоги, які добре володіють змістом Базового компоненту дошкільної освіти, володіють сучасними  та перспективними методами  й формами взаємодії  з дітьми, здійснюють свою  педагогічну діяльність  на принципах науковості та систематичності; реалізовуючи    блочно – тематичне, перспективно-календарне планування за режимними моментами із врахуванням  освітніх напрямів  розвитку.

Успішність забезпечення взаємодії педагогів, дітей та батьків  визначається цілою низкою чинників, що створюються педагогічно – грамотно організованим розвивальним, навчально-виховним середовищем, яке відповідає психологічним і фізіологічним особливостям та фізичним можливостям дітей.

При підготовці дітей до навчання в школі забезпечувалась  єдність виховання та навчання,  через різні види діяльності: ігрову, трудову,  пізнавальну, фізичну,  образотворчу та   музичну із врахуванням   вікових можливостей дітей.

Результати, отримані під час вивчення освітнього процесу в старшій групі свідчать про те, що робота велася на належному рівні. Процеси життєдіяльності протягом дня здійснювалися  відповідно до режиму дня, інтересів та запитів дітей.

Змістом Базового компонента дошкільної освіти визначено освітні напрями, що забезпечують засвоєння дитиною способи розвитку, набуття нею знань, умінь і навичок. При проведенні моніторингу знань було охоплено 21 дитину.

Ми в соцмережі Facebook

 

Логін: *

Пароль: *