Миколаївський ЗДО "Журавлик", Миколаївське
Миколаївська область, Миколаївський район

Музично-спортивна зала

МУЗИКА ЗМІЦНЮЄ ЗДОРОВ’Я

 Сила музики безмежна. Вона і розвиває, і стимулює розумову діяльність, і виховує естетичний смак, а ще й лікує і допомагає зрозуміти себе.

Види оздоровчої роботи з дітьми з використанням музики

  • Релаксація під музику

     Дітям потрібно вміти розслаблятися, так само, як і дорослим. Іноді вони бувають дуже напружені фізично й емоційно – це призводить до роздратування та ірраціональної поведінки. Отже, дуже важливо допомагати їм знімати напругу.

     Тривалість проведення становить 15-20 хв. Під час релаксації діти можуть лягти на килимок, прийняти будь-яку зручну позу, корисними будуть нахили й потягування тіла.  Музика слугує емоційно-звуковим тлом для  виконання таких вправ. Спеціально дібраний музичний супровід  допомагає дитині зосередитися на створюваних в уяві образах, відчути м’язове розслаблення, ритмізувати дихання. Найкраще підходять твори періоду музичного бароко та класицизму, а також східна музика.

  • Медитація під музику

Тривалість медитації – 15-20 хв. Вона допоможе  дитині розслабитися, дати можливість відчути себе персонажем казки.

  • Музично-рефлекторне пробудженння дітей після деннного сну

     Щоб пробудження було м’яким, добрим і бажаним, використовується відповідна музика: досить тиха, ніжна, легка, така, що обіцяє радість.

     Почувши звучання звичної мелодії, малюки легше й ефективніше переходять від стану повного спокою та розслаблення до активної діяльності. Через 1-2 місяці музична композиція замінюється на іншу, аналогічну, яка незабаром стає дітям такою ж звичною, як і перша.

  • Музичні пальчикові ігри

     Педагог проводить пальчикові ігри, створивши музичне тло. Характер музики добирається відповідно до темпу виконання рухів, твір має звучати лише в інструментальному виконанні (щоб діти краще сприймали словесну інструкцію вихователя).

  • Музичні фізкультурні хвилинки

     Вільні рухи під ритмічну музику, яку ми називаємо «Музичні фізкультурні хвилинки», забезпечують дітям необхідну рухову активність, знімають фізичну і психічну напругу й активізують інтелектуальну діяльність на занятті.

  • Спонтанний рух під музику

Розвивається  емоційно-чуттєва сфера дитини; стимулюється моторне й емоційне самовираження, знімається  м’язова скутість, розвивається  пластика, гнучкість, легкість рухів тіла.  

  •      Дихальна артпедагогіка

     Правильне дихання є найважливішим чинником довгого й здорового життя. Для зміцнення та оздоровлення дихальної функції можна використовувати духові інструменти (глиняні свищики, сопілки, іграшкові дудочки, губні гармонії, блок-флейти та ін.), регулювати силу й тривалість вдиху та видиху чудово допомагає видування повітря через соломинку у склянку з водою у ритм виконуваного музичного твору. До дихальної артпедагогіки входять гра на дитячих духових музичних інструментах, дихальна гімнастика під музику та різні вправи для розвитку співочого дихання (інтонування, вокалотерапія). Це дає змогу дітям оздоровлюватися, не помічаючи процесу лікування.

          Інтонування звуків (їх приспівування) не тільки вчить малюків керувати своїм голосом, а й сприяє їх оздоровленню.

Ми в соцмережі Facebook

 

Логін: *

Пароль: *